Elk jaar nemen gestandaardiseerde federale tests de temperatuur, om zo te zeggen, van hoe het Amerikaanse negenjarigen vergaat in twee cruciale vaardigheden; lezen en wiskunde. De leeftijd van deze leerlingen plaatst ze in de vierde klas en wordt algemeen aangenomen als een indicator van hoe deze kinderen het zullen doen op de middelbare school en daarbuiten.
De voorlopige resultaten van deze week zijn eerder verschenen dan de jaarlijkse Nationale Rapportkaart die later dit jaar zal verschijnen, en de cijfers waren niet goed.
Desalniettemin is dit de eerste glimp die het land krijgt van hoe ernstig het sluiten van scholen tijdens COVID en het overschakelen naar leren op afstand een negatief effect had op het leervermogen van kinderen.
Dus, hoe erg is het? Al erg genoeg dat niet alleen ouders op moeten letten.
Herinner je je de schokkende reken- en leesresultaten van gisteren nog? Hier is de bemanning die het mogelijk heeft gemaakt 👇 https://t.co/yleEsxLjMs
— Karol Markowicz (@karol) 2 september 2022
Twee stappen vooruit, vier stappen terug
We lijken de slechtste soorten records in dit land te blijven vestigen, waarbij het onderwijs het peloton leidt in teleurstelling. De resultaten van de federale toetsing lieten de meest significante afname in leesscores in 30 jaar zien en de eerste afname in geschiedenis voor wiskunde sinds we in de jaren zeventig begonnen met het afnemen van nationale toetsen.
De National Assessment of Educational Progress (NAEP), gewoonlijk onze National Report Card genoemd, publiceert sinds 1969 resultaten. Waarnemend geassocieerd commissaris van het National Center for Education Statistics Daniel McGrath zei over de sombere resultaten:
“Dit zijn enkele van de grootste dalingen die we hebben waargenomen in een enkele beoordelingscyclus in 50 jaar van het NAEP-programma.”
Steun conservatieve stemmen!
Schrijf je in om het laatste te ontvangen politiek nieuws, inzichten en commentaar rechtstreeks in uw inbox.
De heer McGrath vervolgt met te zeggen:
“Studenten in 2022 presteren op een niveau dat twintig jaar geleden voor het laatst werd gezien.”
Denk daar even over na. In wezen hebben twee jaar van COVID-shutdowns twee decennia van educatieve vooruitgang teniet gedaan.
Schoolsluitingen hebben twee decennia van vooruitgang in lezen en rekenen tenietgedaan.
Houd de lockdown-politici verantwoordelijk in november.
— Andrew Pollack (@AndrewPollackFL) 1 september 2022
GERELATEERD: BEKIJK: Moms For Liberty Mede-oprichter roept Teacher Union Pres. Randi Weingarten ‘Het ergste dat ooit in het openbaar onderwijs is overkomen’
Door de cijfers
Cijfers liegen over het algemeen niet, en die in dit voorlopige rapport geven enkele harde waarheden. Bijvoorbeeldsinds 2020 zijn de wiskunderesultaten van 9-jarigen met 7% gedaald en zijn de leesscores gemiddeld met 5% gedaald.
Waarom zouden we ons druk maken om deze scores? Directeur van het Annnenberg Institute aan de Brown University Susanna Loeb legt uit:
“Studententestscores, zelfs beginnend in de eerste, tweede en derde klas, zijn echt behoorlijk voorspellend voor hun succes later op school en hun onderwijstrajecten in het algemeen.”
Voor sommigen geven de cijfers misschien niet volledig weer wat dit leerverlies betekent. Dus om wat verder uit te leggen: de gemiddelde daling van de leesscores geeft aan dat veel 9-jarigen gedeeltelijk kunnen begrijpen wat ze lezen; minder kunnen echter de gevoelens van een personage afleiden.
Dat spreekt tot het begripsniveau van deze kinderen als je niet kunt afleiden uit het lezen van de gevoelens van de personages die spreken over je vermogen om complexe emoties en, misschien wel meest alarmerende, empathie te begrijpen.
Voor wiskunde geven de resultaten aan dat studenten eenvoudige rekenkundige concepten kennen, maar dat minder leerlingen breuken met gemeenschappelijke noemers kunnen optellen.
Vierde klassers hebben de laagste testscores in 30 jaar gepost. Ondanks de extreem slechte prestaties bij rekenen en lezen is er één lichtpuntje. De leerlingen scoorden goed op voornaamwoorden.
— Lachende libertariër (@William16723077) 2 september 2022
GERELATEERD: NYT, schoolbegeleiders geven toe dat pandemische lockdowns een totale ramp voor kinderen zijn
Niemand mag verrast zijn
Deze resultaten zouden niemand moeten verbazen; je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat persoonlijk leren altijd belangrijker zal zijn dan leren op afstand, vooral voor de jongere leeftijdsgroepen. Ook al Minister van Onderwijs Miguel Cardona is niet verbaasd:
“Dat is heel alarmerend. Het is verontrustend, maar het is niet verwonderlijk, als je bedenkt dat anderhalf jaar geleden meer dan de helft van onze scholen niet open was voor voltijds leren.”
En wie pleitte er weer voor de verlengde schoolsluiting? Ik wacht op dat antwoord.
Nog minder verrassend dan de gemiddelde daling van de scores is dat minderheidsgroepen en mensen in lage-inkomensgebieden het hardst werden getroffen. Bij wiskunde bijv. blanke studenten zagen hun scores vanaf 2020 gemiddeld met 5% dalen, terwijl zwarte studenten met 13% kelderden.
het zou genoteerd moeten worden dat DC-burgemeester Muriel Bowser vereist dat DC-studenten ouder dan 12 jaar volledig zijn gevaccineerd voordat ze dit jaar naar school gaan, zonder alternatief voor degenen die zich niet willen of kunnen laten vaccineren. Met slechts 53% van de zwarte studenten in DC in die leeftijdsgroep die zijn gevaccineerd, is het logisch dat deze studenten nadelig zullen blijven worden beïnvloed door slecht beleid.
Wijzen
Toen hem deze week werd gevraagd of de president van mening is dat zijn regering enige schuld op zich moet nemen voor deze deprimerende resultaten, Perssecretaris van het Witte Huis Karine Jean-Pierre deed waar ze goed in was, gaf Trump de schuld:
“Laten we teruggaan naar waar we niet zo lang geleden waren, toen deze president deze regering binnenstapte, hoe slecht de pandemie werd aangepakt als reactie op de pandemie.”
GERELATEERD: Witte Huis beweert ten onrechte dat democraten scholen opnieuw hebben geopend tijdens COVID ‘ondanks de republikeinen’
Echter, Republikeins congreslid en vooraanstaand lid van de House Education and Labour Committee Virginia Foxx denkt dat iemand anders schuldig is:
“President Biden, Randi Weingarten en hun democratische tegenhangers in het hele land verdienen evenveel schuld voor het ondermijnen van de educatieve bezigheden van Amerikaanse kinderen.”
De waarheid is echter dat het probleem van het opleiden van de Amerikaanse jeugd dieper en langer is dan alleen de afgelopen twee jaar.
REPORTER: “9-jarigen verloren terrein in zowel wiskunde als lezen, behoorlijk dramatische manieren … Heeft de administratie een van de schuld voor het niet dwingen van scholen om eerder te heropenen?”
KJP verwijt de regering-Trump dat ze “de pandemie verkeerd heeft beheerd”. pic.twitter.com/Bi87akjSR7
— Townhall.com (@townhallcom) 1 september 2022
De harde realiteit
Als je kijkt naar de gegevens van voorgaande jaren, zijn de scores voor lezen en rekenen in het afgelopen decennium gedaald, met de komst van COVID een scherpe daling. Gezien het feit dat er de afgelopen tien jaar Republikeinen en Democraten in functie zijn geweest, kan de logische veronderstelling worden gemaakt dat geen van beide partijen echt heeft bereikt wat er nodig is om het onderwijs in Amerika te verbeteren.
Met China presteert beter onze studenten in lezen, wiskunde en wetenschappen, zou het een wake-up call moeten zijn dat wat we hebben gedaan niet heeft gewerkt in het onderwijs. Dus wat doet de federale overheid om deze schade te herstellen?
Dit is je herinnering dat China nummer 1 is in lees- en wiskundescores, en Amerika #25.
Dus, terwijl sommige mensen partijpolitiek spelen met… #CRT/#DEI/#SEL voor persoonlijk gewin blijf ik hier kloppend #EdPrep mislukking, #dysteachiaen #Curriculumfraude trommels.#LiteracyIsEquity pic.twitter.com/E774hv3eAQ
— Marilyn Muller ~ #LiteracyIsEquity (@1in5advocacy) 10 november 2021
Gooi geld naar het probleem, natuurlijk. De federale overheid heeft begroot $ 122 miljard om studenten te helpen herstellen van het leerverlies veroorzaakt door het COVID-lockdownbeleid.
Nu het COVID-stimuleringsgeld dat aan schooldistricten is gegeven, nog steeds niet is uitgegeven, is het moeilijk voor te stellen hoe meer geld de oplossing is voor een probleem dat al tien jaar broeit.
Wat heeft Randi te zeggen?
Een van de eerste Twitter-accounts die ik bekeek nadat ik over de scores hoorde, was niemand minder dan Randi Weingarten, president van de American Federation of Teachers-account, om te zien wat ze te zeggen had over het slechte nieuws. Haar reactie is vastgemaakt aan de bovenkant van haar Twitter-feed:
“Gelukkig werken scholen, na twee jaar ontwrichting door een pandemie waarbij meer dan 1 miljoen Amerikanen omkwamen, al aan het helpen van kinderen om te herstellen en te gedijen. Dit is een jaar om het leren te versnellen door relaties opnieuw op te bouwen, met de nadruk op de basis.”
Gelukkig, na twee jaar ontwrichting door een pandemie waarbij meer dan 1 miljoen Amerikanen omkwamen, werken scholen nu al aan het helpen van kinderen om te herstellen en te gedijen. Dit is een jaar om het leren te versnellen door relaties opnieuw op te bouwen, met de nadruk op de basis https://t.co/FuqozCPONK
— Randi Weingarten ☮️🇺🇦🇺🇸 (@rweingarten) 1 september 2022
Interessante toespraak van iemand die onlangs zei dat conservatieven de vijand zijn van opvoeders en dat wetsvoorstellen voor ouderrechten zoals die in Florida zijn ‘Hoe oorlogen beginnen’. Als zij en degenen in het onderwijs zich meer op onderwijs zouden concentreren en minder op sociale ideologieën en politieke pandering, zou de volgende generatie Amerikanen misschien beter voorbereid zijn op volwassenheid.
Onlangs sloot ik me aan bij de mede-oprichters van Moms For Liberty, een groep die het mislukte openbare onderwijssysteem aanpakt, om erover te praten: